Om Musikföreningen

Det här är våra tankar och mål!

Umeå Musikförening är en politisk obunden förening som är till för att främja ett bredare musikliv i Umeå där alla är välkomna. Så oavsett om du är en stor musikälskare eller jobbar inom scenområdet är detta föreningen för dig.

Syftet är att vi tillsammans som en stark förening ska skapa ett sjysstare musikliv där oetablerade artister får tillfälle att spela och att det även ska ses som ett arbetstillfälle där scenarbetare och musiker får ett skäligt gage. Det kommer att ta både tid och kraft att nå hela
vägen, men med bred uppslutning och många medlemmar ska det gå!

Föreningen kommer fungera som arrangör och en hjälpande hand för Umeås musiker och scenarbetare. Så känner du att du kan hjälpa eller behöver ett större nätverk bli gärna medlem idag!
Alla medlemmar har lika stort värde, även de som är stödmedlemmar!
Vi välkomnar också Dig som vill ställa upp som
volontär vid våra arrangemang, Du är precis lika
viktig då som de på scen!

© 2016 Umeå Musikförening/ Inga trumhinnor skadades vid skapandet av denna hemsida.
Skapad med Webnode
Skapa din hemsida gratis! Denna hemsidan är skapad via Webnode. Skapa din egna gratis hemsida idag! Kom igång